„Teodosie a pupat un elev pe gură, altul s-a mutat cu el în vilă” (din amintirile unui seminarist la Teologie)

0
3559

SCRISOAREA UNUI FOST ELEV SEMINARIST ADRESATĂ REDACȚIEI „REZISTENȚA”

Din cauza derbedeilor seminariști, sediul liceului a fost mutat de mai multe ori[1]

„În fiecare an, tinerii seminariști sunt mințiți de către Teodosie și conducerea Seminarului Teologic Liceal Ortodox «Sf. Cuv. Dionisie Exiguul»[2] din Constanța că li se va face o clădire unde să poată învăța, dar…

În primii ani, cursurile acestui Seminar s-au desfășurat în incinta liceului Pedagogic Constanța. (Seminarul funcționa într-o clădire separată de cea a liceului).

Elevii veniți la Seminar proveneau din toate păturile sociale, mulți dintre aceștia considerând că li se va potrivi calea aleasă, alții nu. Din păcate pentru imaginea Seminarului, unii au intrat fără să aibă nicio legătură cu religia, venind aici cu recomandări false sau fiind racolați de peste tot ca să fie acolo, la număr ce trebuia raportat la Secretariatul Cultelor, pentru ca seminarul să funcționeze.

Unii aveau probleme de integrare în societate și, din cauza acestora, tot Seminarul a fost dat afară, întrucât erau agresiuni verbale și fizice din partea acestora asupra elevelor din Pedagogic, dar și pentru vandalizarea de scaune, bănci etc.

Sediul Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sf. Cuv. Dionisie Exiguul” din Constanța.
Sediul Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sf. Cuv. Dionisie Exiguul” din Constanța.

De aceea, eu cred că ar fi mai bine să fie puse în aplicare mai multe rigori pentru un elev de la Seminar, pentru că un candidat la un Seminar Teologic trebuie să aibă aptitudini pentru viața religioasă şi trebuie să fie cercetat înainte de a fi acceptat la examenele de admitere.

În realitate au fost admiși toţi derbedeii, aduși de peste tot, care au reușit să producă, prin comportamentul lor golănesc, inclusiv în rândurile celor de la alte licee cu profile diferite, o repulsie faţă de ceea ce se numea TEOLOGIC/ TEOLOGIE.

Profesorii liceului Pedagogic erau profesori pentru materiile laice, dar veneau fără niciun chef de predare la orele de curs de la Seminar, întrucât ei își imaginau că aici vor avea parte de elevi cu credință, cu înclinații spre liniște, armonie, evlavie și pace, dar realitatea i-a îngrozit și, din această cauză, predarea lecțiilor era de slabă calitate.

Seminarul a fost evacuat și din sediul Liceului Pedagogic și a fost mutat la școala «Dimitrie Știubei» de pe strada Tulcei (2004 – 2008), unde, și aici, profesorii de gimnaziu s-au speriat de seminariști și de faptele lor golănești, motiv pentru care a trebuit să fie evacuate din nou, mai ales că locatarii din blocurile din zonă începuseră să trimită plângeri către conducerea școlii, referindu-se la deranjul din scările din bloc (zgomote, vociferări, urlete, mizerie cu chiștoace de țigări, scuipat pe jos etc) pe care îl făceau elevii care ieșeau în pauze «la o țigară».

Din acea perioadă îmi aduc aminte episodul când i s-a aruncat directorului școlii un balon plin cu apă în cap.

Ulterior, începând din anul 2009 și până în prezent, Seminarul s-a mutat pe bulevardul Tomis, nr. 153 (în spatele Liceului Internațional şi în apropierea Liceului nr. 4“.

dsc_8357Preoți-profesori fumau cot la cot cu elevi-seminariști sau se băteau cu aceștia

„Între anii 2001 – 2005, Seminarul Teologic avea internatul la liceul din Palas. Când se terminau orele, aici ajungeau o parte dintre seminariștii care nu erau din Constanța.

Cel care îi supraveghea a fost preotul Girel (fost preot la biserica «Sf. Andrei» din cartierul Palas, în prezent trecut la Domnul), care a intrat în gașca elevilor-derbedei, fumau împreună, se dedau la glume prostești, din care cauză elevii făceau ce vroiau ei (profesorii din Palas pot confirma). Poate că viciul fumatul în rândul seminariștilor ar fi fost mai redus, dacă aceștia nu ar fi tras din țigări cot la cot cu preotul Girel sau preotul Iosif Ghiulai – preot la biserica «Sf. Antonie cel Mare», din str. Ștefăniţă Vodă. Au avut de la cine să învețe și pe cine să urmeze!

Disciplina la seminariști lăsa mult de dorit, pentru că nimeni, niciodată, nu a dispus măsuri drastice de prevenire sau de combatere a faptelor de indisciplină comise de elevi. Chiar și pedagogul Lucian s-a luat la bătaie cu unul dintre seminariști“.

seminar festivitateApucăturile de securist ale lui „Mache“ – Teodosie

„De exemplu, dacă vroiai să pleci din internat, după ce veneai de la cules de struguri la Nazarcea, eram obligați să facem cereri în care să scriem unde ne ducem, adresa și numele persoanei cu care urma să ne întâlnim, gradul de rudenie și altele, pentru că le era frică să nu spunem despre ce se întâmpla în ferma de la Nazarcea (în perioada anilor 2001 – 2004).

Pedagogul Radu Florea, actual preot, trezea elevii cu bătăi cu ciocanul în uși, ulterior, după ce a devenit preot – în prezent, paroh la biserica din comuna Mihail Kogălniceanu -, a devenit mai smerit.

Fiecare pedagog întocmea un raport către «cel de sus», adică «Teodosie-Barbă-Cot». Cine se punea bine cu pedagogul, avea privilegii, cine nu, foarte greu obținea o învoire din internat sau vreo plecare acasă“.

DSC_0036Un elev seminarist s-a mutat la Teodosie, în vila arhierească!

„În Seminar nu se poate vorbi niciodată de o comuniune. Nici în acele timpuri, nici în prezent. În fiecare clasă exista cineva cu privilegii (fiii de preoți aveau cele mai bune note la învățătură), iar cei care nu le aveau încercau să le obțină prin propriile forțe și metode, adică tot ce vedeau și ascultau, sifonau la director sau lui Teodosie.

Țin minte câteva nume: frații Ionescu (tunși în monahism), Calț, Oprea Cosmin, Ionuț Boancheș, Udrea George, Ungureanu Claudiu, Croitoru Valeriu. Unii dintre aceștia aveau privilegiul să stea și mai aproape de «Înaltpreasfințitul» Teodosie, dar nu știu de ce!

Unul dintre aceștia a fost C.V., de care tot Seminarul râdea de el pe la spate, pentru că, într-o zi, a venit la școală cu o mașină Dacia-Logan, pe care a primit-o după ce s-a mutat la Teodosie în vilă (!). Asta era în anul 2007. El s-a justificat că mașina i-a luat-o tatăl său, dar noi știam că el mai avea 7 – 8 frați și părinții lui erau prea săraci ca să-i poată cumpăra o mașină!“

Pag. 121 din cartea "Rugați-vă pentru fratele Teoctist", apărută la editura C.N.I. "Coresi" S.A. București, 2005.
„Arhiepiscopul Teodosie Petrescu preacurvește doar cu băieței fragezi” – pag. 121 din cartea „Rugați-vă pentru fratele Teoctist”, apărută la editura C.N.I. „Coresi” S.A., București, 2005.

Teodosie a pupat pe gură un elev de la Seminar!

„Un alt caz a fost când unul dintre elevii de la Seminar, membru al corului, a fost pupat pe gură de către Înaltul Teodosie, de nu i-a mai trebuit aceluia cor după această întâmplare!…

La începutul fiecărui post Mare, la cântările Sf. Andrei Criteanu, seminariștii erau obligați să meargă la slujbă chiar dacă mai aveau una – două ore din programul școlar (nu se știa dacă se vor recupera vreodată orele acelea, ca elev nu-ți dădeai seama), iar în cei cinci ani de Seminar nu am văzut vreun inspector școlar să vină să participe și el la ore, să constate cum se desfășurau orele de curs, dacă acolo chiar se învăța ceva! În zilele de sărbători religioase nu se făceau ore, motivându-se că preoții-profesori aveau de ținut slujbe la bisericile lor“.

Elevii de la Seminar – forță de muncă și propagandă religioasă

„Pe lângă trimiterea elevilor de Seminar la cules de struguri (https://rezistenta.ro/teodosie-isi-culegea-viile-de-la-nazarcea-cu-minori-elevi-de-la-seminarul-teologic-din-constanta/), Teodosie îi mai folosea la montarea scenelor de lângă Catedrală la sărbătorile Sf. Petru și Pavel și de Sf. Împărați Constantin și Elena, activități conduse de vicarul eparhial Mitu Cozma, ales recent decan al Facultății de Teologie de la Universitatea «Ovidius» din Constanța. O singură dată li s-au dat bani elevilor, pentru munca prestată, la rugămințile unuia dintre ei mai curajos.

Seminariștii erau obligați să meargă în procesiuni religioase alături de «Înaltul Barbă-Cot», pentru a lăsa impresia unui număr mare de participanți la procesiune, vezi, Doamne!, ce mulți credincioși se strâng lângă Teodosie!

De Bobotează, elevii erau folosiți (sunt și acum) să umple sticlele cu apa sfințită și să le pună etichete.

Elevi-minori de la Seminarul Teologic din Constanța la muncă în viile de la ferma Nazarcea, în prezent distruse de inculpatul Teodosie, aflat sub control judiciar impus de D.N.A. Constanța. În foto pot fi recunoscuți următorii: 2. - Bratu Daniel (nu este preot); 4. - Vasile Bobaru - paroh la biserica din Topraisar; 5. - Cosmin Vrânceanu - paroh la biserica din Dulgheru (sora sa, Irina - căsătorită cu preotul Ilie Petre, este educatoarea implicată în scandalul cu copii maltratați la grădinița „Micul Regat“; 7. - Cuculici Alexandru (nu este preot); 8. - Ionuț Neacșu (nu este preot); 9. - Florinel Apostol - preot paroh la biserica „Sf. Ioan Botezatoru“ (Terchighiol); 11. - bitzu mitzu (Facebook); 12. - Ureche x - cor; 13. - Lupu Mihail - diacon la biserica „Sf. Andrei“ (Cernavodă); 14. - George Codreanu - preot la biserica „Sf. Maria“ de pe bd. 1 Mai, Constanța (pe 1 octombrie 2016, aici a fost săvârșită o cununie dintre o ortodoxă și un catolic). Pe toți îi așteptăm să ne contacteze și să ne facă mărturisiri despre amintirile lor din anii de seminar de la Constanța.
Elevi-minori de la Seminarul Teologic din Constanța la muncă în viile de la ferma Nazarcea, în prezent distruse de inculpatul Teodosie, aflat sub control judiciar impus de D.N.A. Constanța.
În foto pot fi recunoscuți următorii:
2. – Daniel Bratu (nu este preot);
4. – Vasile Bobaru – paroh la biserica din Topraisar;
5. – Cosmin Vrânceanu – paroh la biserica din Dulgheru (sora sa, Irina – căsătorită cu preotul Ilie Petre, este educatoarea implicată în scandalul cu copii maltratați la grădinița „Micul Regat“ din Constanța;
7. – Alexandru Cuculici (nu este preot);
8. – Ionuț Neacșu (nu este preot);
9. – Florinel Apostol – preot paroh la biserica „Sf. Ioan Botezătorul“ (Techirghiol);
11. – Bitzu Mitzu (pagină pe Facebook);
12. – Ureche ? – cor;
13. – Lupu Mihail – diacon la biserica „Sf. Andrei“ (Cernavodă);
14. – George Codreanu – preot la biserica „Sf. Maria“ de pe bd. 1 Mai, Constanța (pe 1 octombrie 2016, aici a fost săvârșită o cununie dintre o ortodoxă și un catolic).
Pe toți îi așteptăm să ne contacteze și să ne facă mărturisiri nostalgice despre amintirile lor din anii de seminar de la Constanța.

Și în prezent, mulți copii de gimnaziu sunt îndemnați să intre la liceu, dându-li-se speranțe că vor ajunge preoți, la fel ca și cei de la Facultatea de Teologie (circa 100 – 200 de studenți/ an pastoral).

Nenorocirea lor constă în faptul că nu își dau seama că, în realitate, acești ani din viața lor sunt pierduți, fiind înșelați cu speranțe și în așteptarea că vor putea sluji, dar, când vine vremea ca dorințele lor să se împlinească și să fie hirotonisiți, li se spune că nu mai sunt locuri sau că au absolvit Facultatea sau Seminarul de Teologie «ca să se întărească în credință»! Și atunci vă întreb: nu e păcat de acei ani irosiți?

Teodosie a încercat să construiască o «Grande Familia», dar a reuşit într-o foarte mică măsură. Preoţii trebuiau să-şi dea băieţii la Seminar, apoi la Facultatea de Teologie, timp în care erau obligați să cotizeze pentru cărţi, pentru cadouri făcute de ziua lui Teodosie, pentru note mai mari, să participe bieţii copii la diverse corvezi (munci agricole la Nazarcea, să îmbutelieze sticle cu vin contrafăcut, lucru pe la bucătărie, să manipuleze alimente şi pachete de lumânări, să fie masă de manevră pentru diverse festivităţi la Casa de cultură, procesiuni cu sfintele moaşte și ori de câte ori se ivea prilejul, ca să vadă lumea ce «mult iubit și prețuit» este «Teodosie-Barbă-Cot»“.

Fals în acte publice: neveste de preoți, plătite ca paraclisieri[3], obligate să-și cedeze salariile către Teodosie!

„Apoi, preoţii care aveau băieţi absolvenţi de Teologie trebuiau să cotizeze cu sume foarte mari pentru hirotonirea lor, dar şi pentru un loc la o parohie. Astfel, se realizează planul lui Teo, ca tatăl să fie preot, fiul să devină preot, apoi preoteasa să fie înscrisă ca salariată pe statul de plată al bisericii, ca paraclisier, având dreptul la acei bani primiți de la Secretariatul pentru Culte.

ATENȚIE! Acești bani primiți ca salariu de preotese, în sumă de circa 1.000 – 1.200 lei, trebuie dați lui Teodosie ca taxă permanentă!!! Şi uite așa se închide cercul, totul rămânând printre rufele (ne)spălate din «Grande Familia» şi nimeni să nu ştie nimic“!

c1Notarea la Teologie… după numărul de cărți cumpărate de studenți

„Sunt preoți în Facultatea de Teologie care umflă prețurilor la propriile cărți de pe care predau și îi îndeamnă pe studenți să le cumpere! Bineînțeles că procurarea de către student a uneia sau mai multor cărți se regăsește și în notarea acestuia.

Mi-aduc aminte de un episod din anul 2006, când unul dintre studenți a cumpărat «manualul» și nu a știut nimic, dar profesorul Emilian Cornițescu l-a trecut cu nota 9, deși «deșteptul» nu a scos o vorbă, iar altul, care nu cumpărase «manualul» și a știut tot, a fost notat cu 6!

Am mari dubii despre modul în care se obțin gradele pentru facultate, în ceea ce privește profesorii de acolo, pentru că, dacă ai o carte în față, toți putem profesori!

Multe au fost cazurile când nu a fost respectată ora examenului. De exemplu, dacă un examen, era programat la ora 10:00, puteai să stai foarte bine chiar 3 – 4 ore… până îl terminai“.

O privire spune cât o mie de cuvinte.
O privire spune cât o mie de cuvinte.

Ce părere aveți despre comportamentul «teologilor»?

„De asemenea, vă rog să întrebați studenții de la celelalte facultăți, care au cursuri în aceeași clădire cu cei de la Teologie, să răspundă ce părere au despre comportamentul «teologilor», dacă s-ar spovedi vreunul, vreodată, la ei!…

Religia este o ştiinţă despre Dumnezeu, dar cei care predau elevilor această ştiinţă s-au molipsit de la capul lor, care este putred, iar capul împuțit este Teodosie şi, de aceea, astăzi, Teologia este o batjocură la Constanţa“ (https://rezistenta.ro/imagini-de-la-incidentele-din-fata-catedralei-arhiepiscopale-din-constanta/).


[3] Paracliser, paracliseri, – persoană însărcinată cu îngrijirea și paza unei biserici, îndeplinind și unele servicii la oficierea cultului; paraclisierul se numește în Moldova palamar și în Transilvania crâsnic.


[1] Subtitlurile aparțin redacției REZISTENȚA.


[2] https://stloc.org/

 

Comentează pe Facebook

Articolul precedentUn privilegiu spiritual: MIREASMA PRIVILEGIILOR SPIRITUALE
Articolul următorPatriarhul Daniel este ofițer acoperit?
CUMPĂNĂ C. CONSTANTIN - jurnalist • licenţiat al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice „David Ogilvy”; •1995-coautor la realizarea filmului pentru TV „Am muncit ca să te cresc“ - premiul pentru „Cel mai bun film de anchetă pe anul 1995“; •1995-coautor la realizarea filmului pentru TV „Şi Dumnezeu se odihnește“, despre catastrofa navală din 4/5 ianuarie 1995, filmt selectat pentru concursul A.P.T.R.-1996; •1996-realizator al filmului pentru TV „Oameni pe care numai Iisus îi poate săruta“, despre viaţa oamenilor bolnavi de lepră din Dispensarul din Tichileşti-Tulcea; selectat pentru concursul A.P.T.R.-1996; selectat pentru Festivalul MEDIAFEST-Costineşti-1996, nominalizat pentru Gala Laureaţilor; •1990-2008-autor a numeroase ştiri, anchete, investigaţii, reportaje, interviuri, precum şi realizator de emisiuni pentru televiziune; •2006-autorul cărţii „Tragedia navei «Independența»“; •2007-coautorul cărţii „Catastrofa navei «Unirea»“; •2008-coautorul cărţii „Naufragiul navelor «Paris» şi «You Xiu»“; •2009-autorul cărţii „Terente“ (vol. I şi II); •2011-coautorul cărţii „Amintiri despre o flotă pierdută“ (vol. I şi II); •2011-membru de onoare al Ligii Militarilor Profesioniști; •2011-membru al Ligii Navale Române; • 2017 - "Elena de la Dunăre și Mare" - Film documentar (Elena Roizen), Redactor.