ULTIMELE ARTICOLE
Plângere penală împotriva ereticului Daniel și ierarhilor din Sinodul B.O.R.
NOTA REDACȚIEI REZISTENTA.ro - Teologul Vasilică Militaru, președinte al Asociației Neamul Românesc și preot al Credinței Neamului Românesc, a înregistrat o Plângere penală la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Bacău, sub nr....
MAREA SCOFALĂ a lui ANDREI GHEORGHE
Rămâne o necunoscută de ce sunt foarte puțini (mă refer la mass-media) cei care precizează că prima televiziune la care a lucrat ANDREI GHEORGHE a fost TV NEPTUN din Constanța, unde a fost realizatorul...
Navele „Ardeal“, „Alba-Iulia“ și „Peleş“ au fost botezate… prin radio!
La data de 15 august 1933, în cadrul unui ceremonial, în portul Constanţa au fost botezate navele mixte:
♦ ♦ ♦ „Ardeal“, ex-„Emil Kirdorf“ (pavilion: România, IMO: 5605629, indicativ: YQSA, armator: „Hugo Stinnes Linien“/ „Hapag“, corp...
Un român a cumpărat un cargou britanic
În anul 1932, cargoul „Essex Abbey“ (pavilion: Marea Britanie, IMO: 1132608, Brăila, corp şi punte din oţel, 3.595 trb., 2.261 trn., lungime: 106,20 m, lăţime: 15,30 m, pescaj: 6,72 m, propulsie: maşină cu triplă...
Cum a scăpat cargoul „Mamaia“ de la distrugere
În anul 1930 a fost construit cargoul „Mamaia“, ex-„Friedrich Engels“ (pavilion: România, IMO: 5218690, indicativ: YQSD, 3.972 trb., 2.261 trn., lungime: 114,40 m, lăţime: 14,85 m, înălţime: 8,29 m, pescaj maxim: 6,80 m, propulsie:...
Nava cu zbaturi „Anghel Saligny“ – 50 de ani în serviciu pe ruta Brăila...
1884 - a fost construită nava (cu zbaturi) de pasageri „Anghel Saligny“, ex-„Austria“ (pavilion: România, armator: S.R.D., port de înregistrare: Brăila, corp din oţel, punte din lemn, lungime: 50,29 m, lăţime: 5,65 m, înălţime:...
„Paşcani“ – prima navă românească de tip Ro-Ro
În luna august 1982 a intrat în exploatare nava tip Ro-Ro „Paşcani“ (pavilion: România, IMO: 8301008, indicativ: YQKN, port de înregistrare: Constanţa, 4.100 tdw., 8.110 trb., 3.698 trn., lungime: 128,41 m, lăţime: 20,50 m,...
Epava cargoului „Oituz“ zace abandonată în Mexic!
În decembrie 1979 au fost finalizate lucrările la cargoul multifuncţional „Oituz“ (pavilion: România, IMO: 7806910, indicativ: YQIE, port de înregistrare: Constanţa, 15.000 tdw., 10.671 trb., 6.276 trn., lungime: 145,10 m, lăţime: 21,00 m, înălţime:...
„Piatra Olt“ – primul portcontainer românesc
În luna iunie 1988 au fost finalizate lucrările la nava port-container „Piatra Olt“ (pavilion: România, IMO: 8501713, indicativ: YQRU, port de înregistrare: Constanţa, 8.200 tdw., 7.580 trb., 3.458 trn., lungime: 138,08 m, lăţime: 19,59...
„Steluţa“ și „Luceafărul“ – vaporașele copilăriei și adolescenței noastre
1964, 21 august - a fost construită nava de pasageri şi agrement „Luceafărul“ (pavilion: România, corp şi punte de oţel, 39 trb., lungime: 23,40 m, lăţime: 4,64 m, înălţime: 1,60 m, pescaj: 1,00 m,...