Cargoul „Fucsia“[1], ex-„Silvretta“[2] (pavilion: Panama, IMO: 5064063, armator: „Z. Finanzas Barberena“ S.A., 10.780 tdw., 6.170 trb., lungime: 148,50 m, lăţime: 18,50 m, propulsie: motor „Sulzer“ tip 7SD72, 7 cilindri, 2 timpi, puterea maşinii: 4.900 c.p., viteza: 13,2 Nd.) a fost lansat la apă la data de 03 iunie 1955 în Șantierul Naval „Brodogradiliste 3 Mai“, Rijeka – R.S.F. Iugoslavia).
Nava a fost finalizată în ianuarie 1956 şi a primit numele „Silvretta“, fiind construită pentru Société d’Armement Maritime Suisse-Atlantique S.A., Lausanne (Elveţia).
A mai purtat numele „Carlo Martinolich” (1970) și „Gianni Zeta” (1972).
La data de 4 februarie 1977, cargoul a eşuat în dana 60 a portului Constanţa.
Nava se afla sub operaţiuni de încărcare cu butoaie cu carbid, care, din cauze necunoscute, a făcut explozie. Deflagraţia a distrus puntea, bordajul şi tunelul liniei axiale şi a avariat coca navei.
Suflul şi zgomotul exploziei au fost resimţite de locuitorii oraşului Constanţa.
Pe 28 octombrie 1977, nava a fost ranfluată şi trasă la remorcă în zona actuală a insulei, la Sud de digul de adăpost al portului.
În luna decembrie 1977, o furtună puternică a rupt nava în dreptul magaziei nr. 4 şi „Fucsia“ a eşuat din nou.
Epava a fost dezmembrată în anul 2007.
♦ ♦ ♦