În luna septembrie 1912 a fost finalizat cargoul „Siretul“, ex-„Baharistan“ (pavilion: România, IMO: 1128935, indicativ: PHBR, armator: ing. Alexandru Vlasov, port de înregistrare: Brăila, corp şi punte din oţel, 3.629 trb., 2.291 trn., lungime: 109,70 m, lăţime: 15,50 m, pescaj: 6,73 m, încărcătură maximă: 6.700 to., propulsie: maşină cu triplă expansiune, 1 elice, puterea maşinii: 1.800 c.p., viteza: 9 Nd., combustibil: cărbune, capacitatea depozitului de combustibil: 912 to., consum: 1.000 kg/ h, constructor: septembrie 1912, „Gray“, W. Hartlepool – Marea Britanie; a fost lansat la apă la data de 14 august 1912).
La data de 11 septembrie 1927, cargoul „Siretul“ (pavilion: România, armator: S.M.R.) a colizionat cu prova estacada podului mobil de la Galata, care leagă ambele ţărmuri ale Cornului de Aur, între Galata şi Istanbul, după deschiderea podului mobil.
Cargoul „Siretul“ venea dela Junguldak[1] şi era încărcat cu cărbuni pentru compania turcă de navigaţie „Şirket“.
Accidentul s-a produs din cauza unei manevre greşite a navei româneşti, care, iniţial, a fost reţinută. Nu au fost înregistrate victime.
Accidentul vaporului «Siretul». Pagube de 2.500.000 lei.
„Agenţia telegrafică «Rador» a anunţat că un vapor sub pavilion românesc, anume «Betor» ar fi avariat podul de la Cornul de Aur din Constantinopol. Faptul părea curios, deoarece în analele navigaţiei româneşti, nu se află un vas cu denumirea de mai sus. Ori, abia eri, o telegramă particulară ce s’a primit în localitate, anunţă că Duminică, 11 Septembrie, pe la orele 7 dimineaţă, după ce s’a deschis podul mobil ce leagă ambele maluri ale Cornului de Aur, între Galata şi Stambul, vasul «Siretul», al S.M.R-eului, încărcat cu cărbuni, din cauza unei manevre greşite, după cum relatează autorităţile otomane, s’a ciocnit de partea fixă a podului, avariind-o pe o mare întindere.
Căpitănia Portului Constantinopol, comunicând imediat cele întâmplate prefectului oraşului, acesta, împreună cu reprezentanţii justiţiei, a deschis o anchetă, cari a evaluat pagubele la 25.000 lire turceşti, adică 2.500.000 lei.
Podul mobil deschizându-se dimineaţa ca să permită trecerea vaselor ce fac obişnuita cursă de coastă, iar accidentul producându-se tocmai când era deschis, s’a produs o întrerupere a circulaţiei pietonilor şi a vehiculelor între cele două mari cartiere Pera şi Stambul, timp de peste trei ore.
Reprezentanţii legaţiunii române au luat imediat contact cu autorităţile turceşti, cari pretind imediata plată a despăgubirilor. Până în momentul de faţă, nu s’au luat însă nici un fel de hotărâri de oarece sunt motive cari îndreptăţesc să se creadă că vinovăţia faptului nu poate fi atribuită în întregime comandantului român.
Guvernul nostru a fost anunţat de cele petrecute. Presa turcă se ocupă pe larg de accidentul «Siretului», anunţând că, de nu se va putea ajunge la o tranşare pe cale amiabilă, se va recurge la oficiile unui tribunal maritim.
Avariile vasului nostru sunt neînsemnate“.
Cargoul românesc a mai purtat numele „Siretul“ (1914), „Omega“ (1941) şi „Castelbruno“ (1948).
A fost tăiat la Spezia, în mai 1953.
[1] Denumirea actuală este Zonguldak, oraş în Turcia. [2] 100 lei = 14 frs. francezi, 100 lei = 75,30 leva.
[3] „Dacia“, Anul XIV, nr. 201, Vineri, 16 Septembrie 1927, pag. 2.