Warning: Constant DISALLOW_FILE_EDIT already defined in /home3/rezistenta/public_html/wp-config.php on line 206
Cargoul „Fucsia“ a făcut explozie în portul Constanța – Rezistenta
Site icon Rezistenta

Cargoul „Fucsia“ a făcut explozie în portul Constanța

Cargoul „Fucsia“ a fost finalizat sub numele „Silvretta“. A mai purtat numele „Carlo Martinolich” și „Gianni Zeta”.

Cargoul „Fucsia“[1], ex-„Silvretta“[2] (pavilion: Panama, IMO: 5064063, armator: „Z. Finanzas Barberena“ S.A., 10.780 tdw., 6.170 trb., lungime: 148,50 m, lăţime: 18,50 m, propulsie: motor „Sulzer“ tip 7SD72, 7 cilindri, 2 timpi, puterea maşinii: 4.900 c.p., viteza: 13,2 Nd.) a fost lansat la apă la data de 03 iunie 1955 în Șantierul Naval Brodogradiliste 3 Mai“, Rijeka – R.S.F. Iugoslavia).
Nava a fost finalizată în ianuarie 1956 şi a primit numele „Silvretta“, fiind construită pentru Société d’Armement Maritime Suisse-Atlantique S.A., Lausanne (Elveţia).

A mai purtat numele Carlo Martinolich” (1970) și Gianni Zeta” (1972).

La data de 4 februarie 1977, cargoul a eşuat în dana 60 a portului Constanţa.
Nava se afla sub operaţiuni de încărcare cu butoaie cu carbid, care, din cauze necunoscute, a făcut explozie. Deflagraţia a distrus puntea, bordajul şi tunelul liniei axiale şi a avariat coca navei.
Suflul şi zgomotul exploziei au fost resimţite de locuitorii oraşului Constanţa.
Epava navei „Fucsia”.
Pe 28 octombrie 1977, nava a fost ranfluată şi trasă la remorcă în zona actuală a insulei, la Sud de digul de adăpost al portului.
În luna decembrie 1977, o furtună puternică a rupt nava în dreptul magaziei nr. 4 şi „Fucsia“ a eşuat din nou.
Epava a fost dezmembrată în anul 2007.

♦ ♦ ♦

Sursa: Constantin Cumpănă, Corina Apostoleanu, „Amintiri despre o flotă pierdută”, vol. 2 – „Voiaje neterminate”, 2011, Editura: „Telegraf Advertising”.

[1] Nume primit în anul 1972.
[2] Pavilion: R.S. Cehoslovacia.

Comentează pe Facebook