Ziarul REZISTENȚA, scrisoare dură către Sf. Sinod și Patriarhul Daniel: retrageți-l pe Teodosie din funcție!

3
4340

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, 

Preafericirea Sa Daniel Ciobotea,

Arhiepiscop al Bucureștilor, Mitropolit al Munteniei și Dobrogei, Locțiitor al Tronului Cezareei Capadociei, Patriarh al Bisericii Ortodoxe Române

 Referitor : adresa Dumneavoastră nr. 8683/ 20 august 2016

Subsemnatul, Cumpănă Constantin, văzând adresa Dumneavoastră mai sus rubricată, se cuvine a vă face câteva precizări, și anume:

Adresa nr. 8683 din 20 august 2016 a Patriarhiei Române, în care se menționează că între Constantin Cumpănă și ÎPS Teodosie ar exista un "conflict personal" și se certifică faptul că memoriile trimise Arhiepiscopiei Tomisului vor primi "un răspuns la cele sesizate".
Adresa nr. 8683 din 20 august 2016 a Patriarhiei Române, în care se menționează că între Constantin Cumpănă și ÎPS Teodosie ar exista un „conflict personal” și se certifică faptul că memoriile remise Arhiepiscopiei Tomisului vor primi „un răspuns la cele sesizate”.

– nu mă aflu într-un „conflict personal“ cu ÎPS Teodosie  –  Arhiepiscopul Tomisului, așa cum, în mod eronat, ați înțeles și vă exprimați în adresa mai sus rubricată, căci, în calitate de jurnalist, dar și de cetățean al Constanței, având în vedere faptele sale de o gravitate excepțională pentru funcția și rangul său de reprezentant al Sf. Sinod al Bisericii Ortodoxe Române pe teritoriul apostolic al municipiului și județului Constanța, am obligația morală, civică  și profesională să le relev în fața opiniei publice și a instituțiilor Statului român.

De altfel, Sf. Sinod al Bisericii Ortodoxe Române și Preafericirea Sa Daniel Ciobotea cunosc foarte bine situația deosebit de gravă de la Constanța și, în acest sens, folosindu-mă de această ocazie, vă aduc la cunoștință că opinia publică este consternată de lipsa totală de reacție a înaltului for al B.O.R. împotriva faptelor anticanonice, antiregulamentare, anticonstituționale și încălcarea unor prevederi ale Codului penal, precum și pentru faptul că Sf. Sinod nu numai că tolerează să fie sfidat, dar acceptă să fie compromisă grav imaginea B.O.R și a însăși ortodoxiei românești multimilenare (http://www.petitieonline.com/petitie_impotriva_faradelegilor_comise_de_teodosie_al_tomisului).

Aceste sunt doar câteva motive pentru care, în mod absolut logic, opinia publică se întreabă: până când Sf. Sinod al  B.O.R. se va complace să tolereze pe acest „înalt ierarh“, de ce riscă să fie asimilat cu faptele lui, chiar să fie acuzat de complicitate cu acesta?

Ppinia publică se întreabă: până când Sf. Sinod al B.O.R. se va complace să tolereze pe acest „înalt ierarh“, de ce riscă să fie asimilat cu faptele lui, chiar să fie judecat și, implicit, găsit vinovat de complicitate cu acesta?
Opinia publică se întreabă: până când Sf. Sinod al B.O.R. se va complace să tolereze pe acest „înalt ierarh“, de ce riscă să fie asimilat cu faptele lui, chiar să fie acuzat de complicitate cu acesta?

De aceea, vă solicit și se impune să interveniți ferm pentru a vă exercita dreptul de devoluțiune și să procedați urgent la demiterea/ schimbarea/ retragerea lui ÎPS Teodosie din funcția pe care, în mod josnic, compromițător, intolerabil și absolut nemeritat o exercită de peste 15 ani pe pământul sfânt al Dobrogei.

În acest sens, sugerez numirea în locul acestuia a unui vicar patriarhal, considerând că aceasta ar fi o soluție, deși vremelnică, foarte oportună și necesară, de detensionare a situației grave din Arhiepiscopia Tomisului.

– ați afirmat în adresa menționată că memoriile subsemnatului către  Patriarhie „au fost trimise cu adresa nr. 8683/ 2016, Arhiepiscopiei Tomisului, pentru luare la cunoștință și formularea unui răspuns în legătură cu cele sesizate“.

Nu voi trece cu ușurință peste faptul că, prin memoriile subsemnatului, v-am sesizat fapte grave comise de „înaltul ierarh“ Teodosie, reprezentantul Dumneavoastră în teritoriu, v-am solicitat cercetarea acestora și dispunerea de măsuri urgente și ferme, dar, ceea ce este inadmisibil și intolerabil, Administrația Patriarhală a trimis sesizările făcute de subsemnatul tocmai celui pe care subsemnatul l-am reclamat!

Aceasta dovedește și confirmă nu numai toleranța excesivă de care dați dovadă, dar și situația de complicitate în care vă aflați cu cel pe care îl tolerați de peste 15 ani pe pământul apostolic al Dobrogei.

În context și pentru a susține afirmațiile de mai sus, vă aduc la cunoștință că, la data prezentei, deși au trecut cu mult peste 30 de zile de la data adresei Dumneavoastră și depășind termenul legal de răspuns la o petiție, Arhiepiscopia Tomisului, personal ÎPS Teodosie, continuă să vă sfideze și să mă ignore, întrucât nu a formulat niciun răspuns pe adresa subsemnatului (această stare de fapt a fost arătată și în articolul de presă de la adresa https://rezistenta.ro/teodosie-raspunde-mi-la-sesizarile-trimise-catre-patriarhia-romana/)

– în cadrul conferinței de presă din data de 04 august 2016 (la care au participat și reprezentanți ai Radio „Dobrogea“ al Arhiepiscopiei, care au filmat și pentru TV TRINITAS!), am dovedit cu documente oficiale ale instituțiilor Statului român că niciodată și în nicio împrejurare nu am colaborat cu Securitatea, documente expediate și către Arhiepiscopia Tomisului. (https://www.youtube.com/watch?v=eTI9WhRRRlY) cu poșta din .

Răspunsul Arhiepiscopiei Tomisului, lipsit de cele mai elementare norme de protocol în relațiile de corespondență, o obrăznicie ordinară și o sfidare grosolană la adresa destinatarului.
Răspunsul Arhiepiscopiei Tomisului, nesemnat și neștampilat, redactat într-o formă și conținut lipsite de cele mai elementare norme de protocol în relațiile de corespondență, o obrăznicie ordinară și o sfidare grosolană la adresa destinatarului.

– la data de 12 august a.c., prin adresa nr. 2783, Arhiepiscopia Tomisului îmi adresează o scrisoare – nesemnată și neștampilată (anexată la prezenta) -, care dovedește nu numai lipsa cu desăvârșire a celor mai elementare norme de protocol în relațiile de corespondență, dar și o obrăznicie crasă și intolerabilă, o sfidare grosolană la adresa subsemnatului.

– inițial, am declarat și în cadrul conferinței de presă (https://www.youtube.com/watch?v=eTI9WhRRRlY), nu am avut nicio intenție de a acționa în judecată pe ÎPS Teodosie, Arhiepiscopia Tomisului și ziarul prin care am fost jignit, fiind numit „securist cu față de revoluționar“, dar, văzând răspunsul din adresa nr. 2783/ 12 august 2016  a Arhiepiscopiei, m-am decis și am acționat în instanță (a se vedea plângerea anexată) atât pe ÎPS Teodosie și Arhiepiscopia Tomisului, cât și cotidianul „Replica de Constanța“.

– o altă dovadă, care susține în totalitate și incontestabil afirmațiile subsemnatului, constă în faptul că, în loc să procedeze pe măsura rangului, funcției și, mai ales, a misiunii sale părintești, duhovnicești și divine, în loc să dovedească blândețe, înțelegere, înțelepciune, dorințe de armonie, pace și stabilitate, ignorând sau necunoscând rolul comunicării în relațiile interumane și pentru rezolvarea situațiilor conflictuale, dovedind ură, patimă, orgoliu și dorință de răzbunare, Înaltpreasfințitul Teodosie m-a acționat în instanță (a doua oară; prima dată în Dosar nr. 13949/ 212/ 06.06.2016) și îmi solicită daune morale de 50.000 lei (Dosar nr. 24735/ 212/ 2016)!

IMGcdreÎPS Teodosie este membru al Sf. Sinod, deci este reprezentantul în teritoriu al acestui înalt for al Bisericii Ortodoxe Române, motive pentru care, stupefiat, vă întreb: acestea sunt rolul și misiunea B.O.R.? Așa își tratează, protejează și își respectă Biserica Română propriii credincioși?

Având în vedere cele arătate în prezenta, dar și în celelalte memorii adresate Dumneavoastră de subsemnatul, toate rămase fără niciun efect, fără nicio cercetare, fără nicio implicare, fără niciun fel de reacție din partea Patriarhiei Române și a Arhiepiscopiei Tomisului, știind că, la nivelul conducerii B.O.R., este cunoscută foarte bine situația de la Constanța, vă aduc la cunoștință că mă consider exonerat de orice răspundere pentru situația prezentă și toate cele ce vor urma.

În context, subsemnatul și susținătorii urmează să acționăm și prin alte forme de protest:

– greva foamei;

– pichetarea sediilor Arhiepiscopiei Tomisului și al Patriarhiei (revedeți protestul Asociației de revoluționari „Revoluția din Decembrie 1989“ Constanța, trimis Dvs. în corespondența anterioară și articolul de la adresa https://rezistenta.ro/revolutionarii-constanteni-sunt-indignati-si-protesteaza-impotriva-arhiepiscopului-teodosie/);

Semnatura– autoincendierea.

Mă folosesc de acest prilej și vă mulțumesc anticipat pentru tot ceea ce veți întreprinde ferm și în regim de urgență, având în vedere situația gravă și intolerabilă de la Constanța, care, în orice moment, poate scăpa de sub control și poate căpăta forme inacceptabile.

Constantin Cumpănă

 Anexez prezentei (copii xerox):

  • Adresa nr. 2783/ 12 august 2016 a Arhiepiscopiei Tomisului;
  • Plângerea civilă a numitului Petrescu Teodosie (Dosar nr. 24735/ 212/ 2016);
  • Plângerea civilă a subsemnatului (Dosar nr. 23144/ 212/ 2016).
 

Comentează pe Facebook

Articolul precedentZiarul REZISTENȚA susține valorile autentice: Ileana Șipoteanu și Dumitru Lupu – cetățeni de onoare ai municipiului!
Articolul următorSă vă spălați cu ea pe cap, proștilor și incompetenților!
CUMPĂNĂ C. CONSTANTIN - jurnalist • licenţiat al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice „David Ogilvy”; •1995-coautor la realizarea filmului pentru TV „Am muncit ca să te cresc“ - premiul pentru „Cel mai bun film de anchetă pe anul 1995“; •1995-coautor la realizarea filmului pentru TV „Şi Dumnezeu se odihnește“, despre catastrofa navală din 4/5 ianuarie 1995, filmt selectat pentru concursul A.P.T.R.-1996; •1996-realizator al filmului pentru TV „Oameni pe care numai Iisus îi poate săruta“, despre viaţa oamenilor bolnavi de lepră din Dispensarul din Tichileşti-Tulcea; selectat pentru concursul A.P.T.R.-1996; selectat pentru Festivalul MEDIAFEST-Costineşti-1996, nominalizat pentru Gala Laureaţilor; •1990-2008-autor a numeroase ştiri, anchete, investigaţii, reportaje, interviuri, precum şi realizator de emisiuni pentru televiziune; •2006-autorul cărţii „Tragedia navei «Independența»“; •2007-coautorul cărţii „Catastrofa navei «Unirea»“; •2008-coautorul cărţii „Naufragiul navelor «Paris» şi «You Xiu»“; •2009-autorul cărţii „Terente“ (vol. I şi II); •2011-coautorul cărţii „Amintiri despre o flotă pierdută“ (vol. I şi II); •2011-membru de onoare al Ligii Militarilor Profesioniști; •2011-membru al Ligii Navale Române; • 2017 - "Elena de la Dunăre și Mare" - Film documentar (Elena Roizen), Redactor.

3 COMENTARII

  1. DACA CITIM IN CARTZILE SFINTE, ASTFEL DE PRACTICI DIFERITE SI DIVERSE S-AU PRACTICAT DE-A LUNGUL TIMPULUI, NU AU APARUT DE CEVA TIMP, CI S-AU PETRECUT , CA EXEMPLU MAI MULTE LOCALITATZI STRAVECHI PRINTRE CARE : SODOMA SI GOMORA, PENTRU CARE NELEGIUIRI, DUMNEZEU A HOTARAT SA LE PIARDA PRIN ” FOC SI PARA „, ADICA, Urmare a păcatelor locuitorilor celor două cetăţi, Dumnezeu a decis distrugerea lor în totalitate: „Strigarea Sodomei şi a Gomorei e mare şi păcatul lor cumplit de greu. Pogorî-Mă-voi deci să văd dacă faptele lor sunt cu adevărate aşa cum s-a suit până la Mine strigarea împotriva lor“ (Facerea 18, 20-21). DEFAPT, DUMNEZEU, NU VREA MOARTEA PACATOSULUI, CI, SA SE INDREPTE SI SA FIE VIU ! NOI, OAMENII MERGEM LA PREOTZI, CU ALE NOASTRE PACATE SI LE SPOVEDIM, TICSIM MINTEA SI CREIERUL PREOTULUI DUHOVNIC CU ALE NOASTRE DESFRANARI, DESTRABALARI, GOLANII, JOSNICII, DERBEDEISME, RELELE FACUTE UNORA ALTORA SI MUUUULTE ALTELE SI PE URMA NE MIRAM DE CE AVEM PREOTZI : NECINSTITZI, DERBEDEI, HOTZI, CURVARI, HOMOXESUALI, PEDOFILI, CARE FAC SEX IN GRUP SI CATE PRACTICI OR MAI FI IN LUMEA ACEASTA………… ?! DEFAPT CE SI CINE SUNTEM NOI, OAMENII, DUMNEZEU NE ARATA SI REFLECTA PRIN PREOTZI, CE SI CINE SUNTEM NOI, OAMENII, CRESTINII SI NECRESTINII ?! EXEMPLU DE VIATZA MORALA PENTRU CEI DIN JURUL NOSTRU, NU VREM CA SA FIM, SUNTEM PRECUM MATRAGUNA PRINTRE PLANTELE AGRICOLE CULTIVATE SI TOT NOI, OAMENII SARIM CU GURA, CU GURA MARE, STRIGAM, URLAM SI FACEM SI MAI MULT RAU, PENTRU CA IN LOC, SA NE RUGAM PENTRU CA, DUMNEZEU SA SE MILOSTIVEASCA SI SA NE IERTE PACATELE NOASTRE FACUTE / PE CARE LE FACEM, NOI IMPROSCAM CU NOROIUL PACATELOR NOASTRE PE UNII, PE ALTZII, SA NE TREZIM DIN SOMNUL CEL DE MOATRE AL SUFLETELOR NOASTRE SI DUPA ACEEA VOM AVEA PREOTZI, POLITICIENI SERIOSI, CAND POPORUL ARE SA DUCA O VIATZA MORALA, SPIRITUALA SI RELIGIOASA, ATUNCI TOATA SOCIETATEA ARE SA FIE CURATA SI TOTUL ARE SA FIE BUN / BINE TUTUROR ! OAMENI, ROMANI SI TOT CE TRAIESTE / VIETZUIESTE PE PAMANTUL ACESTA, SA FIM : CINSTITZI, SERIOSI, CREDINCIOSI IN DUMNEZEU, MAICA DOMNULUI SI TOTZI SFINTZII, DE ATUNCI SA NE ASTEPTAM LA BINE, ALTFEL TOTUL ARE SA DEGENEREZE SI HAOSUL SEXUAL ARE SA CUPRINDA TOTUL !

     
  2. Am citit amplul articol al dvs. privitor la membrii BOR, in care in mai multe rinduri ati citat din articolul pe care l-am postat anul trecut pe „Justitiarul”. Daca scopul articolului este sa deschideti ochii crestinilor asupra abaterilor de la credinta a arhiereilor (inceputa acum aproape 1.700 de ani) si pacatelor lor mizerabile, va pot trimite multe, fiindca despre asta am scris mult. Daca insa doriti sa loviti crestinismul, atunci nu are rost sa discutam.

     
  3. Foarte urât din partea acestui „preot” Cloșcă Marin, în loc să fie un exemplu de luat de oameni, el este un mijloc de sminteălă pentru credincioșii din parohia unde slujește acest nevrednic „slujitor” al DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS ! Ierarhul Teodosie ar face bine, să-l cateriseascå pe acest nevrednic și om care pângărește hainele preoțești și tot ce face în altar, aduc blasfemie și defăimează cele sfinte, slujbele făcute nu au valoare și nici nu sunt primite în fața lui Dumnezeu, chiar spurcă cele sfinte, oamenii nu ar mai trebui să participe la sfintele slujbe ( oameni buni, mergetzi la slujba in alta localitate, nu va departatzi de casa DOMNULUI, ci mergetzi in alta biserica crestina ortodoxa si asta in semn de protest ), asta ca protest la ceea ce face „preotul” Cloșcă Marin, oamenii ar trebui să se întoarcă în biserică după ce vine un slujitor demn de respectul oamenilor prin viața lui de familie și faptele sale pentru care a ajuns în biserică ! Oameni buni, numai mergeți la slujbă în comuna Oltina până la clarificarea situației, până la caterisirea așa zisului preot Closca Marin, care se iubește cu fosta elevă a soției acestui moș fără minte destulă, mos care a dat in mintea copiilor, sa-i fie rusine ca se dezbraca in fatza unui fete, sa-i fie rusine pentru ca, si-a pus mintea cu astfel de persoane fara rusine si fara omenie, banii cheltuitzi cu astfel de placeri carnale, mai bine ajuta oamenii nevoiasi, saraci si ca vaaaaide ei, asa-i cand castigi banii fara efort, fara munca, ci ii obtzine usor si fara efort,rusine, rusine si iarasi rusine !

     

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here