Un fenomen bizar observat lângă Constanţa

0
82

Ziarul „Curierul“[1] publica în ediția sa de vineri, 4 Martie 1927, articolul intitulat „Un fenomen bizar[2] observat lângă Constanţa. O forţă necunoscută atrage vapoarele într’o regiune de stânci“, știre care, potrivit redacției cotidianului amintit, „fără îndoială, va provoca o enormă senzaţie în toate cercurile de ştiinţă din lume. Este vorba de un fenomen curios, constatat de navigatori, care explică întrucâtva cauza ultimelor eşuări de vase“.

Știrea se baza pe mărturiile raportate la Căpitania Portului Constanța de numeroși căpitani de vapoare „prin care semnalează că pe Marea Neagră, în drum spre Constanţa, pe litoralul românesc, între Sabla şi Tuzla, busola nu mai funcţionează normal“.

De asemenea, potrivit acelorași rapoarte, ziarul consemnează:

 „Pe această distanţă intervine o forţă necunoscută, care face ca acul magnetic al busolei să devieze spre Vest, cu aproximativ 15 grade. Dacă şeful vasului scapă din vedere acest fenomen, foarte des constatat de un an de zile încoace, vasul riscă să eşueze, întrucât se orientează pe un drum greşit, într’o regiune stâncoasă şi foarte periculoasă pentru navigatori.

Rapoarte asemănătoare au fost depuse şi de către comandanţii români.

Până la stabilirea cauzei adevărate, care să explice cu exactitudine originea ştiinţifică a fenomenului, circulă fel de fel de supoziţii fanteziste, în special printre navigatorii bigoţi, care văd în aceasta un semn al divinităţii.

Specialiştii merg însă spre o explicaţie care are toată certitudinea unui fapt ştiinţific. După părerea lor, stâncile ce se găsesc prin partea locului ascund bogate zăcăminte de minereuri de fier şi cupru, care exercită atracţia asupra acelor magnetice ale busolei. Dacă această ipoteză se verifică, ţara e pe cale a intra în posesia unei mari avuţii.

Căpitănia Portului va întocmi un studiu pe baza rapoartelor ce i s’au prezentat, pe care-l va remite organelor superioare, urmând să se facă cercetările de rigoare. În acelaşi timp a luat toate măsurile ca navigaţia să nu sufere neplăceri în regiunea unde s’a semnalat acest bizar fenomen“.

Nava de pasageri "Împăratul Traian", eșuată pe stânci, în condiții de ceață deasă, în ziua de 6 februarie 1927, la 12 mM de Capul Tuzla, în dreptul satului Tatlageac de pe țărmul românesc al Mării Negre.
Nava de pasageri „Împăratul Traian”, eșuată pe stânci, în condiții de ceață deasă, în ziua de 6 februarie 1927, la 12 Mm de Capul Tuzla, în dreptul satului Tatlageac de pe țărmul românesc al Mării Negre.

În finalul materialului, ziarul lansează și ipoteza potrivit căreia naufragiul navei de pasageri „Împăratul Traian“[3] din data de 6 februarie 1929 ar fi fost cauzat de această anomalie magnetică:

„Cercurile marinăreşti afirmă că, dacă fenomenul semnalat este un fapt real, nu mai încape îndoială că vaporul «Împăratul Traian» i’a căzut victimă. Actualmente, vasul a deviat foarte mult, înclinându-se din ce în ce. Din cauza greutăţii, vaporul a săpat un şanţ de 90 centimetri. Apa a înaintat şi a trecut în etajul superior. Lucrările de salvare sunt aproape de prisos. Săptămâna aceasta se vor aviza alte măsuri“.

Pe aceeași temă:

http://www.vopus.org/ro/gnoza-gnosticism/articole-interesante/bermudele-in-marea-neagra.html

https://ro.wikipedia.org/wiki/Triunghiul_mor%C8%9Bii_(Marea_Neagr%C4%83)

https://extraterestriiprintrenoi.wordpress.com/2014/03/12/triunghiul-mortii-din-marea-neagra/

http://mistere-romania.info/2016/06/22-triunghiul-bermudelor-din-marea-neagra-misterele-unei-anomalii-magnetice-care-face-sa-dispara-navele/

http://www.mondonews.ro/straniu-in-marea-neagra-zona-blestemata-din-triunghiul-mortii-se-apropie-de-sulina/

http://romaniamegalitica.blogspot.ro/2011/06/fantoma-atlantidei-bantuie-marea-neagra.html

http://adevarul.ro/locale/galati/triunghiul-bermudelor-marea-neagra-vine-incet-sigur-malul-romanesc-misterele-anomalii-magnetice-dispara-navele-1_551af873448e03c0fd178bdc/index.html

http://www.efemeride.ro/misterul-triunghiului-mortii-din-marea-neagra

http://www.cancan.ro/actualitate/fenomene-incredibile-in-apropiere-de-tarmul-romanesc-triunghiul-bermudelor-din-marea-neagra-ameninta-sulina.html

http://www.efemeride.ro/misterul-triunghiului-mortii-de-la-sulina


[1] „Curierul“, Anul VIII, nr. 2441, Vineri, 4 Martie 1927, pag. 1. [2] http://www.vopus.org/ro/gnoza-gnosticism/articole-interesante/bermudele-in-marea-neagra.html

[3] Vezi articolul „Eșuarea navei de pasageri «Împăratul Traian»“ din data de 26.08.2016.

 

Comentează pe Facebook

Articolul precedentCargoul „Siretul“ a colizionat estacada podului mobil de la Galata
Articolul următorBanda celebrului Terente a atacat vasul „Independenţa“
CUMPĂNĂ C. CONSTANTIN - jurnalist • licenţiat al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice „David Ogilvy”; •1995-coautor la realizarea filmului pentru TV „Am muncit ca să te cresc“ - premiul pentru „Cel mai bun film de anchetă pe anul 1995“; •1995-coautor la realizarea filmului pentru TV „Şi Dumnezeu se odihnește“, despre catastrofa navală din 4/5 ianuarie 1995, filmt selectat pentru concursul A.P.T.R.-1996; •1996-realizator al filmului pentru TV „Oameni pe care numai Iisus îi poate săruta“, despre viaţa oamenilor bolnavi de lepră din Dispensarul din Tichileşti-Tulcea; selectat pentru concursul A.P.T.R.-1996; selectat pentru Festivalul MEDIAFEST-Costineşti-1996, nominalizat pentru Gala Laureaţilor; •1990-2008-autor a numeroase ştiri, anchete, investigaţii, reportaje, interviuri, precum şi realizator de emisiuni pentru televiziune; •2006-autorul cărţii „Tragedia navei «Independența»“; •2007-coautorul cărţii „Catastrofa navei «Unirea»“; •2008-coautorul cărţii „Naufragiul navelor «Paris» şi «You Xiu»“; •2009-autorul cărţii „Terente“ (vol. I şi II); •2011-coautorul cărţii „Amintiri despre o flotă pierdută“ (vol. I şi II); •2011-membru de onoare al Ligii Militarilor Profesioniști; •2011-membru al Ligii Navale Române; • 2017 - "Elena de la Dunăre și Mare" - Film documentar (Elena Roizen), Redactor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here