Revoltă în Sinod. Homosexualii vor capul Patriarhului Daniel!

0
5454
Toată suflarea ortodoxă, și nu numai, din România așteaptă cu nerăbdare zilele de 17 și 18 august, când Sinodul Bisericii Ortodoxe Române va decide sancțiunile privitoare la episcopul Corneliu Onilă Bârlădeanu, care a fost protagonistul unui scandal mediatic legat de un filmuleț conținând relații homosexuale explicite.
Puțină lume cunoaște faptul că Sinodul Permanent nu are competențele Sfântului Sinod al B.O.R.
Conform prevederilor art. 17, al. (2) din Statutul B.O.R.: „Sinodul Permanent se compune din Patriarh și toți mitropoliții în funcție de la eparhiile din țară și din afara granițelor României. Din Sinodul Permanent fac parte și alți trei ierarhi eparhioți (un arhiepiscop și doi episcopi) desemnați anual de Sfântul Sinod. (3) Președintele Sinodului Permanent este Patriarhul. (…).ˮ (vezi aici)

Să nu aveți așteptări prea mari de la Sinodul din 17, 18 august!

Așadar, acest Sinod Permanent nu are niciun fel de atribuții privind sancționarea membrilor Sfântului Sinod al B.O.R. În concluzie, decizia de sancționare a episcopului Corneliu Onilă Bârlădeanu va fi amânată cel mai devreme pentru 25 – 27 octombrie 2017, când, tradițional, se întrunește Sfântul Sinod.
În aceste condiții, putem face o analiză detaliată a posibilelor evenimente în desfășurare din cadrul Bisericii Ortodoxe Române, care – nu-i așa? – este Biserica a vreo 18 milioane de credincioși români. Aceasta înseamnă că subiectul este de interes public și fiecare dintre cei 18 milioane de români are dreptul să dezbată problema din Biserica lor.
Gazeta de perete cu Dumnezeii din Biserica Ortodoxă Română.
                                   Gazeta de perete cu „Dumnezeii” din Biserica Ortodoxă Română.

Înalții ierarhi ai B.O.R. se cred niște Dumnezei

Două dintre cele mai importante documente ale B.O.R., respectiv Statutul privind organizarea și funcționarea B.O.R. și Regulamentul autorităților canonice disciplinare și al instanțelor de judecată ale Bisericii Ortodoxe Române, nu conțin nicio prevedere referitoare la modalitatea de sancționare și la sancțiunile efective care pot fi aplicate membrilor Sfântului Sinod, adică episcopilor, arhiepiscopilor, mitropoliților și patriarhului.

Tipic românesc, ca și în cazul politicienilor români, conducerea Bisericii Ortodoxe Române a avut grijă să nu legifereze nicio sancțiune împotriva propriilor membri!

Articolul 59 din Regulament specifică: (7) – Propunerea de trimitere în judecată a unui ierarh se supune votului secret al Sfântului Sinod. Pentru aprobare sunt necesare două treimi din voturile celor prezenți. (8) – Instanța de judecată a ierarhilor este formată din cel 12 ierarhi eparhioți (mitropoliți, arhiepiscopi, episcopi). Sentința acestei instanțe se aprobă, se respinge sau se modifică prin votul secret a două treimi din membrii Sfântului Sinod întruniți în ședință specială de judecată.ˮ

Din păcate nu vă putem prezenta sursa, întrucât publicarea acestui Regulament a fost una dintre numeroasele afaceri mârșave ale B.O.R. Documentul a fost tipărit de Biserică, iar preoții au fost obligați să-l cumpere, dar conținutul lui nu a fost publicat pe pagina basilica.ro, site-ul oficial al B.O.R.

Acest nou Regulament a fost modificat „pe genunchiˮ, din interese de gașcă, cu foarte multe erori de procedură, la presiunile arhiepiscopului Ciprian (Cezar Spiridon) Câmpineanul al Buzăului, care dorea să excomunice (!) din B.O.R. niște mireni „obrazniciˮ, care au îndrăznit să vocifereze împotriva deciziei acestuia de caterisire abuzivă a preotului Giorgică Vatră din Focșani (vezi aici).

Astfel, noul Regulament a fost aprobat în ședința Sf. Sinod din zile de 5 și 6 februarie 2015. (vezi aici).

Să poți, să vrei, dar să nu ai cu ce

Rugăm pe tot românul ortodox să rețină că noul Regulament conține articole cu sancțiuni ce pot fi aplicate oricărui membru al B.O.R., mirean credincios de rând, personal clerical și neclerical din cadrul subunităților organizatorice ale B.O.R., dar nu conține nicio sancțiune ce ar putea fi aplicată împotriva episcopilor conducători ai B.O.R.!
Toate sancțiunile sunt cuprinse în articolele 4 și 5 ale Regulamentului, însă niciuna nu face referire la episcopi!
Aflați în fața unui caz excepțional, ticăloșii deștepți din conducerea B.O.R. s-au trezit în situația penibilă, absurdă și ilară că ar vrea să judece cazul homosexualului Corneliu Onilă Bârlădeanu de la Huși, dar nu prea au temei statutar și regulamentar!
Tocmai de aceea, Patriarhul B.O.R. a convocat (în zilele de 27 și 28 iulie 2017) Comisia pentru Statut şi Regulamente a Bisericii Ortodoxe Române (vezi aici).
Conducerea B.O.R., în mod curvesc și securistic, a invocat, prin predicile mai multor episcopi sinodali, pericolul reprezentat de „agenturili străineˮ și ingerința altor forțe oculte, ostile Bisericii românești,  cum că ținta acestor atacuri ar fi chiar șeful suprem al Bisericii Ortodoxe Române: Patriarhul Daniel (Dan Ilie) Ciobotea.

Homosexualii se judecă între ei!

Este de remarcat episodul descris în presă, desigur pe surse, care s-a petrecut între Arhiepiscopul Ciprian Spiridon Câmpineanul de la Buzău și Patriarhul Daniel Ilie Ciobotea:
„Atunci, șeful Bisericii Ortodoxe Române ar fi amenințat că toți ierarhii și preoții aflati în situația episcopului porno al Hușilor ar trebui să fie trimiși fie în penitență la mănăstiri, fie caterisiți. La acel mesaj, ÎPS Ciprian, arhiepiscopul Buzaului și Vrancei, un apropiat al lui Onilă, încă din perioada facultății, ar fi spus, conform celor de la portalul de știri buzoian: «Nu crezi că ai putea să te îmbolnăvești? Nu ar fi mai bine să te retragi tu?», la care seful B.O.R. ar fi aruncat cu mapa spre ierarh și ar fi strigat: «Fir-ar să fii de spurcat!». La acest dialog halucinant al capilor B.O.R. ar fi fost prezent și mitropolitul Moldovei, care ar fi cerut smerenie din partea celor prezenți.ˮ (vezi aici).
Presa vorbește despre un grup de 27 de episcopi homosexuali, care s-ar fi coalizat împotriva celor care ar dori sancționarea celor prinși cu poalele sutanei ridicate și cu pantalonii în vine. (vezi aici).
Ciprian (Cezar Spiridon) Câmpineanul al Buzăului.
Ciprian (Cezar Spiridon) Câmpineanul al Buzăului.

Obrăznicia homosexualului Ciprian

Nu înțelegem cum autoritarul Patriarh Daniel a ajuns să fie persiflat pe față de un homosexual notoriu ca arhiepiscopul Ciprian Câmpineanul. Să-l fi părăsit frățiorii masoni?
O, tempora! Unde sunt vremurile când fiorosul Daniel venea de la Iași la Sinod la București și bătea cu pumnul în masă… de tremura cearșaful alb de pe Patriarhul Teoctist?!?
Se înțelege că, în acele timpuri, amărâtul și Preaaplecatul Ciprian Câmpineanul era pe sub masa în care Daniel bătea amenințător cu pumnul și cum voia organul lui.
Explicația poate fi găsită într-un alt articol din presă, care aduce argumente despre posibile practici homosexuale ale însăși Preafericirii sale, Patriarhul Daniel Ciobotea. (vezi aici).
În asemenea condiții, s-ar putea înțelege obrăznicia arhiepiscopului Ciprian Câmpineanu al Buzăului de a-l invita pe Patriarh să se retragă la o mănăstire.
Este de notorietate că acești indivizi, cu înalte funcții de episcopi, dar imorali și cu caractere mici, își cunosc unii altora foarte multe secrete din așternuturi, chilii și baldachinuri, având suficiente motive și dovezi să se șantajeze reciproc, cu tupeu și nerușinare, atunci când se simt încolțiți și constată apropierea pericolului pentru funcțiile și privilegiile nemeritate.
Pagina 121 din volumul "Rugați-vă pentru fratele Teoctist", de pr. prof. Ion Buga.
Pagina 121 din volumul „Rugați-vă pentru fratele Teoctist”, de pr. prof. Ion Buga.

4 x 1 = 1 sau 3

În perspectiva întâlnirii sinodale din zilele de 17 și 18 august, există câteva variante de lucru în dinamica scandalului homosexualilor din Sfântul Sinod.
Varianta nr. 1Patriarhul Daniel conștientizează că nu poate face la infinit pe lupul moralist, înfierând episcopii homosexuali, și se va retrage „din motive de sănătateˮ din funcția supremă a B.O.R.
Acest demers ar deschide culoar larg mitropolitului Teofan Dumitru Savu al Moldovei și Bucovinei, un prezumtiv adversar al homosexualilor din Sf. Sinod.
Retragerea Patriarhului Daniel ar asigura epurarea până la capăt a episcopilor homosexuali, ceea ce este de dorit și foarte necesar pentru începutul unei reforme reale, pentru schimbare, pentru o Biserică curată (precizăm că nu suntem admiratori ai mitropolitului Teofan, care nu are nimic de a face cu mărimea unora din galeria patriarhilor B.O.R.
Varianta nr. 2 Patriarhul Daniel continuă să facă pe șeful absolut și, precum cățelușul neprins cu rața în gură, hotărăște sancționarea numai a homosexualului Corneliu Onilă Bârlădeanul.
În această situație, posibilitatea ca toate celelalte cazuri de homosexuali notorii să fie rezolvate se va reduce la minim, adică se va duce dracului.
Teodosie (Porcu Macedon) Petrescu, pupătorul de orice, numai să-i lui bine.
Teodosie (Porcu Macedon) Petrescu, pupătorul de orice, numai să-i fie lui bine.
Varianta nr. 3Patriarhul Daniel dispune măsuri drastice împotriva episcopului de Huși, dar și a celorlalți indivizi compromiși în spațiul public românesc, și nu numai: Teodosie (Porcu Macedon) Petrescu al Tomisului, Ciprian (Cezar Spiridon) Câmpineanu al Buzăului și Casian (Costică) Crăciun al Galațiului.
Varianta nr. 4 – Mergând pe linia tradițională, urmată în ultimii 100 ani de existență a patriarhatului românesc, să nu se ia nici o măsură împotriva niciunui ierarh, adică se va pune patrafirul pe țambal sau bomboana pe coliva B.O.R.
Aceasta este varianta deteriorării și mai grave a imaginii Bisericii și ortodoxiei românești, distrugerii totale a credibilității B.O.R. în rândurile opiniei publice, continuarea seriei de dezvăluiri făcute de presă despre fenomenul homosexualității și pedofiliei, dar și despre alte păcate grave, poate fi chiar începutul sfârșitului acestei instituții rămasă prea anchilozată în perioada medievală.

Uneori, jockerul poate fi mai tare decât asul!

În eventualitatea tuturor acestor variante există însă pericolul ca în orice moment să apară din senin un „jockerˮ, care să demaște chiar preferințele sexuale ale lui Daniel Ciobotea, cel care și-a legendat cu mare grijă trecutul sexual prin câteva scandaluri legate de o presupusă fiică.
O relație cu o femeie, având ca rod un copil, pare o chestiune de bărbăție, chiar dacă este vorba despre un Patriarh și despre un scandal bisericesc, și ar face ca toată lumea să răsufle, totuși, ușurată: „Slavă Domnului că este normal!ˮ
Problema cea mai serioasă este că servicii secrete străine cunosc bine aventurile tânărului Daniel (Dan Ilie) Ciobotea de pe vremea când acesta zburda nestingherit prin Occidentul putred, perimat și capitalist din propaganda comunistă, dar eretic din perspectivă ortodoxă. Așa că nimeni nu știe când și de unde poate sări iepurele!!!
Generalul Daniel Ilie Ciobotea.
Generalul Daniel Ilie Ciobotea.

Declinul B.O.R. și al generalului Daniel

Să facem și o analiză a intereselor interne în ceea ce privește Biserica Ortodoxă Română.
În ultimii 27 de ani, conducerea B.O.R. a beneficiat de un capital de încredere imens în ochii și inimile credincioșilor români. Profitând de acest procent uriaș din sondaje, capii B.O.R. și-au permis să impună politicienilor ajunși la guvernare cam tot ce și-au dorit.
În vremea când era mitropolit la Iași, Daniel Ilie Ciobotea rezolva orice problemă doar cu un simplu telefon. Poliția, procurorii, judecătorii, politicienii, oamenii de afaceri, chiar și serviciile secrete, erau la discreția degetului cel mic și ai mușchilor Mitropolitului, cu toții dansând pe versul „Hai să dăm mână cu mână!ˮ, în hora unirii fiind prinși reprezentanții din toate taberele.
Numai că, de la tragedia de la „Colectivˮ, cam toate lucrurile și faptele au luat o întorsătură total nefavorabilă B.O.R., mai ales împotriva Patriarhului Daniel.
Pe de altă parte, trebuie subliniat și faptul că generalul Daniel Ilie Ciobotea a rămas captiv unui sistem securistic ceaușist. Susținut de prea mulți foști securiști, toți educați în spiritul naționalismului comunist, Daniel s-a lansat cu multă ușurință la vârfurile Bisericii. Generalul Ioan Talpeș a susținut în multe intervenții toate deciziile Patriarhului Daniel (vezi aici).
Pe de altă parte, Daniel Ciobotea s-a înconjurat de o gașcă de foști ofițeri de Securitate, care i-au asigurat nu numai protecție și pază, dar și servicii de supraveghere și monitorizare a așa-zișilor adversari ai Bisericii.
Practic, Patriarhul Daniel, cu bani, mulți bani, și ajutat de acești foști securiști angajați ai Bisericii, a controlat toate știrile legate de faptele imorale, scandaloase, unele chiar penale, comise de înalții ierarhi din B.O.R.
De exemplu, chiar și în prezent, publicația noastră este atent și cu interes monitorizată, datele și informațiile cuprinse în articolele noastre fiind de real folos din punct de vedere… informativ, fiind coroborate cu cele în curs de „culegereˮ și/ sau deja arhivate.
Casian (Costică) Crăciun al Galațiului, în genunchi, poziția sa preferată.
Casian (Costică) Crăciun al Galațiului, în genunchi, poziția sa preferată.

Foștii securiști și serviciile actuale își dau peste mâini, se calcă pe picioare

Acum, buboiul s-a spart și securiștii de serviciu nu mai au aceeași putere și influență. De câțiva ani a început procesul de „epurareˮ a foștilor securiști din toate domeniile de activitate, unde aceștia și-au băgat nasul, picioarele și interesele.
Acest proces de curățare a fost coordonat chiar din interiorul serviciilor secrete românești, foarte deranjate de imixtiunea grosolană „pe piațăˮ a brontozaurilor securiști cu care s-au „intersectatˮ prin diferite, întunecate și complexe unghere ale „muncii informativeˮ, căci, nu-i așa? întortocheate sunt Căile Domnului!

B.N.R și B.O.R. trebuie supuse curățeniei… de primăvară!

La acest moment au mai rămas două locuri necurățate (încă): Banca Națională a României și Biserica Ortodoxă Română, dar, nicio grijă!, capii acestor două instituții sunt vizați și se află în planul de curățire a societății românești de elementele nocive ale fostei Securități. Nu se pune problema DACĂ, ci CÂND. Cât de curând!
Așadar, serviciile secrete au tot interesul ca ierarhii din conducerea B.O.R. să nu mai facă jocurile de culise, pe care cu obrăznicie mârșavă și le-au permis să le facă până acum. Și au făcut multe și grave.

Klaus Iohannis nu a uitat!

Chiar și Președinția României are același justificat interes. Președintele Klaus Iohannis nu poate uita modul mizerabil în care a fost atacat de către conducerea și clerul Bisericii Ortodoxe Române la ultimele alegeri prezidențiale. Ieșirea ipocrită, din ultimul moment, a Patriarhului Daniel, care anunța victoria neortodoxului Iohannis, nu a șters din memoria acestuia mizeriile propagate de capii B.O.R. pe parcursul întregii campanii electorale.
Acum, președintele are posibilitatea să „savurezeˮ scandalul din cadrul B.O.R., știind bine că, indiferent de reacția conducerii Patriarhiei, episcopii ticăloși compromiși nu vor mai putea emite pretențiile de până acum, de nemuritori, de intangibili, de manipulatori ai celor mulți habotnici și proști, pupători de oase putrede și mergători în genunchi și coate prin jurul bisericilor ortodoxe, marea masă de votanți din România.

„Eu, episcopul ortodox, sunt ales pe viață!ˮ

Dacă nu știați, replica folosită de un episcop ortodox în fața oricărui politician senator, deputat sau președinte, suna așa: „Dumneata, domnule politician, ești ales un mandat sau două. Eu, episcopul ortodox, sunt ales pe viață!ˮ Da, chiar așa de obraznici și siguri pe ei sunt acești infatuați de episcopi ortodocși, când ei sunt, de fapt, niște capre râioase ce umblau cu coada în sus, mai ales la propriu.
În aceste condiții, și politicienilor a început să le convină scăderea în sondaje a încrederii opiniei publice în B.O.R. Mulți dintre ei, mai ales cei din partidele aflate acum în opoziție, au înțeles, în sfârșit, că episcopii ortodocși sunt niște ticăloși și și-au bătut loc de ei. Deși dau impresia că nu știu, mulți dintre politicienii români cunosc viața intimă și fața (poate și spatele) nevăzută a multor înalți ierarhi.

STOP! Nu există „aleșiˮ, „trimișiˮ sau „reprezentanți ai Domnului pe Pământˮ

Societatea românească s-a săturat de acești episcopi ortodocși penibili cu pretenții imbecile de „aleșiˮ, „trimișiˮ sau „reprezentanți ai Domnului pe Pământˮ.
Ajunge! Puneți capăt aberațiilor și manipulării!
În epoca internetului, când știrile și imaginile se propagă în doar câteva secunde până în ultimul cătun din România, un film cu prestații homosexuale explicite, săvârșite de doi indivizi îmbrăcați în sutane negre, adică doi dintre cei „aleșiˮ, „trimișiˮ și „reprezentanți ai Domnului pe Pământˮ, de fapt niște homosexuali notorii, a fost vizionat de majoritatea românilor, în primul rând de tineri.
Va trece multă apă pe Dunăre până când vreun ierarh inspirat (poate de Duhul Sfânt!) va reuși să șteargă din memoria românilor imaginile scabroase, pline de perversitate, din filmulețul cu pricina.
Doi homosexuali, Teodosie Petrescu și Cristian Pohomaci, sau o imagine care (îți) provoacă scârbă.
Doi homosexuali, Teodosie Petrescu și Cristian Pohomaci, sau o imagine care (îți) provoacă scârbă.

Homosexualitatea, lesbianismul și pedofilia – un fenomen în cadrul B.O.R.

Referitor la interesele străine, americanii, rușii sau alții, desigur că jubilează când află că episcopii români nu se lasă mai prejos decât confrații lor întru ale credinței creștine: clericii catolici. Dealtfel, în lumina evenimenteelor sexuale din ultimul timp, am sesizat că replica cea mai uzitată de „apărătorii ortodoxiei româneștiˮ este: „Dar ce, numai noi, ortodocșii, avem astfel de probleme? Catolicii ne-au întrecut cu actele lor de pedofilie.ˮ
Nu, fraților, și la noi, ca și la ei, homosexualitatea, lesbianismul și pedofilia sunt UN FENOMEN, care dăinuie și macină B.O.R de ani și ani de zile!
Asemenea exemplare de creștini habotnici nu realizează că nu suntem la un concurs de prestații sexuale perverse, în care ne „întrecemˮ cum și cine o trage pe la spate și prin alte părți mai bine celuilalt.
Astfel de „credincioșiˮ ar trebui să-și amintească că învățăturile lui Iisus Hristos condamnau până și gândul la asemenea practici sexuale.

Epistola către romani a Sf. Apostol Pavel

Pentru „vajnicii apărători ai ortodoxiei homosexualeˮ recomandăm lecturarea Cap. I din Epistola către romani a Sfântului Apostol Pavel, care condamnă în mod expres practicile homosexuale:
„26. Pentru aceea, Dumnezeu i-a dat unor patimi de ocară, căci şi femeile lor au schimbat fireasca rânduială cu cea împotriva firii;
  1. Asemenea şi bărbaţii, lăsând rânduiala cea după fire a părţii femeieşti, s-au aprins în pofta lor unii pentru alţii, bărbaţi cu bărbaţi, săvârşind ruşinea şi luând cu ei răsplata cuvenită rătăcirii lor.
  2. Şi precum n-au încercat să aibă pe Dumnezeu în cunoştinţă, aşa şi Dumnezeu i-a lăsat la mintea lor fără judecată, să facă cele ce nu se cuvine.
…32. Aceştia, deşi au cunoscut dreapta orânduire a lui Dumnezeu, că cei ce fac unele ca acestea sunt vrednici de moarte, nu numai că fac ei acestea, ci le şi încuviinţează celor care le fac.ˮ

 Afară cu homosexualii din Sf. Sinod al B.O.R.!

Cerem imperativ ca toți călugării și episcopii din cadrul Bisericii Ortodoxe Române, dedați practicilor homosexuale,  să facă un bine ortodoxiei românești și să se retragă din funcțiile și demnitățile pe care, în mod nemeritat, le dețin. Noi, ceilați care vom fi rămas, nu-i vom condamna dacă îi vom vedea la vreun festival de gay/ LGBT[1] sau cerându-și libertățile de exprimare sexuală pe trotuarele și străzile României.
Rămânerea clericilor homosexuali în Biserica lui Hristos este un act de sfidare și trădare a Divinității, a Sfintei Scripturi și a celor 18 milioane de membri ai Bisericii Ortodoxe Române.

N E V R E D N I C I  S U N T!

La închiderea ediției: Potrivit comisarul.ro (vezi aici), „PS Corneliu Bârlădeanu, episcopul Hușilor, va fi caterisit și excomunicat dintre slujitorii BOR. Din informațiile noastre, ceilalți ierarhi acuzați public de homosexualitate și desfrâu, ÎPS Casian al Galațiului, ÎPS Ciprian al Buzăului, PS Sofronie al Aradului și PS Galaction al Alexandriei se vor alege cu câte o mustrare arhierească din partea Sf. Sinod. Ierahii acuzați de homosexualitate se plâng Patriarhului Daniel că forțe din exterior și persoane din comando serviciilor de intelligence le vor răul și inventează public tot felul de acuze.”

[1] Potrivit wikipedia, LGBT este o abreviere folosită ca termen colectiv pentru comunitatea persoanelor lesbiene, gay (homosexuale), bisexuale și transgen. Acest termen este astfel mai cuprinzător decât „homosexualˮ sau „gayˮ, dorind să definească comunitatea persoanelor cu o orientare sexuală diferită de cea heterosexuală într-un mod cât mai cuprinzător.

 

Comentează pe Facebook

Articolul precedentÎPS Ciprian Câmpineanu și ÎPS Irineu Pop – relație secretă de iubire
Articolul următorTeodosie va fi înlocuit. Cine este înlocuitorul său?
CUMPĂNĂ C. CONSTANTIN - jurnalist • licenţiat al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice „David Ogilvy”; •1995-coautor la realizarea filmului pentru TV „Am muncit ca să te cresc“ - premiul pentru „Cel mai bun film de anchetă pe anul 1995“; •1995-coautor la realizarea filmului pentru TV „Şi Dumnezeu se odihnește“, despre catastrofa navală din 4/5 ianuarie 1995, filmt selectat pentru concursul A.P.T.R.-1996; •1996-realizator al filmului pentru TV „Oameni pe care numai Iisus îi poate săruta“, despre viaţa oamenilor bolnavi de lepră din Dispensarul din Tichileşti-Tulcea; selectat pentru concursul A.P.T.R.-1996; selectat pentru Festivalul MEDIAFEST-Costineşti-1996, nominalizat pentru Gala Laureaţilor; •1990-2008-autor a numeroase ştiri, anchete, investigaţii, reportaje, interviuri, precum şi realizator de emisiuni pentru televiziune; •2006-autorul cărţii „Tragedia navei «Independența»“; •2007-coautorul cărţii „Catastrofa navei «Unirea»“; •2008-coautorul cărţii „Naufragiul navelor «Paris» şi «You Xiu»“; •2009-autorul cărţii „Terente“ (vol. I şi II); •2011-coautorul cărţii „Amintiri despre o flotă pierdută“ (vol. I şi II); •2011-membru de onoare al Ligii Militarilor Profesioniști; •2011-membru al Ligii Navale Române; • 2017 - "Elena de la Dunăre și Mare" - Film documentar (Elena Roizen), Redactor.