Warning: Constant DISALLOW_FILE_EDIT already defined in /home3/rezistenta/public_html/wp-config.php on line 206 „Piatra Olt“ – primul portcontainer românesc – Rezistenta
În luna iunie 1988 au fost finalizate lucrările la nava port-container „Piatra Olt“ (pavilion: România, IMO: 8501713, indicativ: YQRU, port de înregistrare: Constanţa, 8.200 tdw., 7.580 trb., 3.458 trn., lungime: 138,08 m, lăţime: 19,59 m, înălţime: 10,90 m, pescaj: 7,80 m, echipaj: 44 membri, nr. punţi: 1, propulsie: motor K6SZ52/ 10CLE, I.C.M. Reşiţa, 1986, principiu de funcţionare: diesel, 2 timpi, simplu efect, 6 cilindri, 520 x 1.050, 1ELC, puterea maşinii: 6.150 c.p., 4.525 Kw., turaţie: 157 rotaţii/ minut, viteza: 15 Nd., caldarine: 1CAUX-IGN-GEV, 44/7, 1CAUX-ACV-GEV, 90/7, generatoare: 3 x 441, 1 x 97 Kw., 400V, 50 Hz., CA, nr. magazii: 3, nr. guri magazii: 12, bunker: 724 to., constructor: iunie 1988, Şantierul Naval Galaţi).
După anul 1990 a mai purtat numele„Canopus“ (1995), „Sun Canopus“ (1996), „Maria“ (1999), „Sonelca“ (1999), „Alexandros T“ (2000), „Dong Xing“ (2002), „Xing Ning“ (2004), „Xin He Shi Ba“ (pavilion: Panama, MMSI: 357213000, indicativ: 3FWV6, armator: „Qingdao Shipping“ – China).
Navă soră:„Caransebeş“ (februarie 1989 – Galaţi).
Sursă:Constantin Cumpănă, Corina Apostoleanu, 2011, „Amintiri despre o flotă pierdută”, vol. I – „Navele românești ale Dunării și Mării”, vol. II – „Voiaje neterminate”, Constanța, Editura: „Telegraf Advertising”.
Precizare:unele dintre informațiile din acest articol sunt valabile până la 31 decembrie 2010, data finalizării cărții.