Warning: Constant DISALLOW_FILE_EDIT already defined in /home3/rezistenta/public_html/wp-config.php on line 206 Epava cargoului „Oituz“ zace abandonată în Mexic! – Rezistenta
În decembrie1979 au fost finalizate lucrările la cargoul multifuncţional „Oituz“ (pavilion: România, IMO: 7806910, indicativ: YQIE, port de înregistrare: Constanţa, 15.000 tdw., 10.671 trb., 6.276 trn., lungime: 145,10 m, lăţime: 21,00 m, înălţime: 13,20 m, pescaj: maxim: 9,20 m, echipaj: 40 membri, nr. punţi: 2, propulsie: motor tip 8L52/ 55A, licenţă: MAN, principiu de funcţionare: diesel, ireversibil, 4 timpi, simplu efect, 8 cilindri, 520 x 550, ELC, constructor: I.C.M. Reşiţa, 1978, turaţie: 430 rotaţii/ minut, puterea maşinii: 8.000 c.p., 5.884 Kw., viteza: 15 Nd., motor auxiliar: 3 x 600/ 8 Ci 25/ 34 – 2, caldarine: 1CAUX-ACV-AZL, 66/ 7, 1CAUX-ACV-GEV, 85/ 7, generatoare: 3 x 500, 1 x 630 kw., 400V, 50 Hz., CA, combustibil: păcură, bunker: 1.500 to., autonomie: 1.200 Mm, echipamente de navigaţie şi şi radiocomunicaţie: girocompas, loch electric, radar, radiogoniometru, radiotelefon, sondă ultrason, staţie radio, capacitate mărfuri vrac: 22.681 mc, capacitate mărfuri generale: 20.709 mc, containere TEU: 334, cherestea pe punte: 1.000 to., nr. magazii: 8, nr. guri magazii: 7, instalaţii de încărcare/ descărcare: 2 bigi x 22/ 11 to., 2 bigi x 11/ 5 to., constructor: decembrie 1979, Şantierul Naval Galaţi).
Nave surori:„Mărăşeşti“ (construită în martie 1980 – Galaţi), „Mărăşti“ (iunie 1980 – Galaţi).
A fost prima navă de mare tonaj de transport mărfuri generale în regim multifuncţional de exploatare.
La 31 decembrie 2010, epava se afla defrişată şi abandonată în portul Coatzacoalcos (Mexic), după o defecțiune gravă la motorul principal (produs la Întreprinderea de Construcții de Mașini Reșița – vezi aici).
Coatzacoalcos este situat în extremitatea sudică a Golfului Campache, pe sectorul din aval al râului Coatzacoalcos, fiind considerat portul Mexicului cu cel mai ridicat trafic de mărfuri (peste 22 milioane tone/ an). Este profilat pe exportul de petrol și produse petroliere, din rândul cărora predomină butanul, LPG, amoniac, etilena și țițeiul.
Dimensiunile maxime ale navelor care au acces în port sunt: lungime – 250 m; pescajul – 12 m; capacitate – 59.000 tdw.
Sursă:Constantin Cumpănă, Corina Apostoleanu, 2011, „Amintiri despre o flotă pierdută”, vol. I – „Navele românești ale Dunării și Mării”, vol. II – „Voiaje neterminate”, Constanța, Editura: „Telegraf Advertising”.
Precizare: unele dintre informațiile din acest articol sunt valabile până la 31 decembrie 2010, data finalizării cărții.