Epava cargoului „Oituz“ zace abandonată în Mexic!

0
4099
Epava cargoului multifuncțional OITUZ, în portul Coatzacoalcos (Mexic).
În decembrie 1979 au fost finalizate lucrările la cargoul multifuncţional „Oituz“ (pavilion: România, IMO: 7806910, indicativ: YQIE, port de înregistrare: Constanţa, 15.000 tdw., 10.671 trb., 6.276 trn., lungime: 145,10 m, lăţime: 21,00 m, înălţime: 13,20 m, pescaj: maxim: 9,20 m, echipaj: 40 membri, nr. punţi: 2, propulsie: motor tip 8L52/ 55A, licenţă: MAN, principiu de funcţionare: diesel, ireversibil, 4 timpi, simplu efect, 8 cilindri, 520 x 550, ELC, constructor: I.C.M. Reşiţa, 1978, turaţie: 430 rotaţii/ minut, puterea maşinii: 8.000 c.p., 5.884 Kw., viteza: 15 Nd., motor auxiliar: 3 x 600/ 8 Ci 25/ 34 – 2, caldarine: 1CAUX-ACV-AZL, 66/ 7, 1CAUX-ACV-GEV, 85/ 7, generatoare: 3 x 500, 1 x 630 kw., 400V, 50 Hz., CA, combustibil: păcură, bunker: 1.500 to., autonomie: 1.200 Mm, echipamente de navigaţie şi şi radiocomunicaţie: girocompas, loch electric, radar, radiogoniometru, radiotelefon, sondă ultrason, staţie radio, capacitate mărfuri vrac: 22.681 mc, capacitate mărfuri generale: 20.709 mc, containere TEU: 334, cherestea pe punte: 1.000 to., nr. magazii: 8, nr. guri magazii: 7, instalaţii de încărcare/ descărcare: 2 bigi x 22/ 11 to., 2 bigi x 11/ 5 to., constructor: decembrie 1979, Şantierul Naval Galaţi).
Nave surori: Mărăşeşti“ (construită în martie 1980 – Galaţi), „Mărăşti“ (iunie 1980 – Galaţi).
A fost prima navă de mare tonaj de transport mărfuri generale în regim multifuncţional de exploatare.
Cargoul OITUZ a fost construit în decembrie 1979 de Șantierul Naval Galați.
Cargoul OITUZ a fost construit (decembrie 1979) de Șantierul Naval Galați.
La 31 decembrie 2010, epava se afla defrişată şi abandonată în portul Coatzacoalcos (Mexic), după o defecțiune gravă la motorul principal (produs la Întreprinderea de Construcții de Mașini Reșița – vezi aici).
Coatzacoalcos este situat în extremitatea sudică a Golfului Campache, pe sectorul din aval al râului Coatzacoalcos, fiind considerat portul Mexicului cu cel mai ridicat trafic de mărfuri (peste 22 milioane tone/ an). Este profilat pe exportul de petrol și produse petroliere, din rândul cărora predomină butanul, LPG, amoniac, etilena și țițeiul.
Dimensiunile maxime ale navelor care au acces în port sunt: lungime – 250 m; pescajul – 12 m; capacitate – 59.000 tdw.
Sursă: Constantin Cumpănă, Corina Apostoleanu, 2011, „Amintiri despre o flotă pierdută”, vol. I – „Navele românești ale Dunării și Mării”, vol. II – „Voiaje neterminate”, Constanța, Editura: „Telegraf Advertising”.
Precizare: unele dintre informațiile din acest articol sunt valabile până la 31 decembrie 2010, data finalizării cărții.
 

Comentează pe Facebook

Articolul precedentMoartea scafandrilor Cătălin Ispas și Cristian Zarafu la epava navei „Medy“
Articolul următor„Paşcani“ – prima navă românească de tip Ro-Ro
CUMPĂNĂ C. CONSTANTIN - jurnalist • licenţiat al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice „David Ogilvy”; •1995-coautor la realizarea filmului pentru TV „Am muncit ca să te cresc“ - premiul pentru „Cel mai bun film de anchetă pe anul 1995“; •1995-coautor la realizarea filmului pentru TV „Şi Dumnezeu se odihnește“, despre catastrofa navală din 4/5 ianuarie 1995, filmt selectat pentru concursul A.P.T.R.-1996; •1996-realizator al filmului pentru TV „Oameni pe care numai Iisus îi poate săruta“, despre viaţa oamenilor bolnavi de lepră din Dispensarul din Tichileşti-Tulcea; selectat pentru concursul A.P.T.R.-1996; selectat pentru Festivalul MEDIAFEST-Costineşti-1996, nominalizat pentru Gala Laureaţilor; •1990-2008-autor a numeroase ştiri, anchete, investigaţii, reportaje, interviuri, precum şi realizator de emisiuni pentru televiziune; •2006-autorul cărţii „Tragedia navei «Independența»“; •2007-coautorul cărţii „Catastrofa navei «Unirea»“; •2008-coautorul cărţii „Naufragiul navelor «Paris» şi «You Xiu»“; •2009-autorul cărţii „Terente“ (vol. I şi II); •2011-coautorul cărţii „Amintiri despre o flotă pierdută“ (vol. I şi II); •2011-membru de onoare al Ligii Militarilor Profesioniști; •2011-membru al Ligii Navale Române; • 2017 - "Elena de la Dunăre și Mare" - Film documentar (Elena Roizen), Redactor.